maandag 14 maart 2011

Wat aten we vandaag ......... Colakip

Deed je dat ook vroeger?
Super mooi weer, lekker buiten spelen en heerlijk met water, aarde en blaadjes soep maken of met water en rozenblaadjes zelf "parfum" maken. Zo voelde het vanavond even toen ik een nieuw recept ging uitproberen.

Doe een lading ketchup, mosterd, basterdsuiker, zout, cola en kip in een schaal en je hebt .......................


Het was echt superlekker en zeker voor herhaling vatbaar.
Daarom voor iedereen die het ook wil proberen, het recept.
Je vindt een aantal variaties op internet, maar deze vonden wij het lekkerst.

Cola Kip

Nodig:
1 kilo kipdrumsticks
200 gram bruine basterdsuiker
handje vol grof zeezout
4 eetlepels mosterd
8 eetlepels ketchup
ongeveer 1,5 tot 2 blikjes cola (geen light!)

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 175 graden Celcius.
Kook de kipdrumsticks in ruim water ongeveer 30 minuten. Giet af en leg ze in een ovenschaal.
Strooi de bruine basterdsuiker en het zeezout over de kip.

Meng de mosterd en ketchup met een flinke scheut cola en verdeel dit gelijkmatig over de kip.
Giet vervolgens de rest van de cola erbij tot de kip bijna onderstaat.
Zet de schaal ca. 45 minuten in de oven tot de saus is ingedikt.




2 opmerkingen:

  1. Cola kip, deze kip gaat het uit proberen want ik ben wel van het uitproberen ;-)
    Lekker!!!!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kirsten, wat leuk dat je me gaat volgen :). Ik moet toegeven dat ik verbaasd naar je colakip heb zitten kijken! Is het echt lekker?? Hihi!

    BeantwoordenVerwijderen