maandag 17 december 2012

Veiligheidsoogjes

Hebben jullie soms ook zo'n moeite om die veiligheidsoogjes in het achterkantje te duwen.
Ik word er af en toe helemaal simpel van grrrr. Doet ook nog eens hartstikke zeer aan je vingers (bij mij in ieder geval), maar ik heb er iets op gevonden.

Ken je die tangen die je gebruikt om drukknoopjes vast te zetten? Deze bedoel ik:

 
Met deze tang kun je heel makkelijk veiligheidsoogjes vastmaken, zonder dat je er veel kracht voor hoeft uit te oefenen.
 
Op de foto's doe ik het zonder haakwerk omdat je het anders niet goed kunt zien. 
 
 
1. Als je goed kijkt, zie je dat de tang een gladde holle kant heeft en een kant met een gat erin.
Je steekt het oogje in je haakwerk en legt het oogje met de gladde bolle kant op de holle kant van de tang. Om het oogje te beschermen kun je tussen de tang en het oogje een stukje vilt of stof leggen.














 2. Het kapje hoort op de kant met het gat erin. Je moet zelf even kijken welke kant je het prettigst vind om boven of onder te houden. Ik zelf hou het liefst de kant met het oogje en het haakwerk onder en leg het veiligheidskapje erbovenop.














 3. Knijp de tang dicht en het oogje valt in de opening van het kapje en zit nu stevig vast in je haakwerk.













Bij de Blokker hebben ze overigens regelmatig een setje voor maar 5 euro (met drie tangen) in de aanbieding.





13 opmerkingen:

  1. geweldig kan ik het weer zelf geen hulp nodig

    groeten Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat dit lukt, ik hb zo`n tangeset gekocht
    Het lukt mìj(en mijn man) niet om de veiligheidsoogjes vast te krijgen.
    Dus ga het nu proberen met de tang
    Ik laat het je weten of het is gelukt

    Groetjes Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gelukt hoor de eerste keer niet zat het plastic kapje muurvast heb ik door moeten knippen met een knijptang maar nu het kapje andersom gedaan dus de brede kant tegen het stof dan lukt het prima
      Bedankt voor deze goede tip

      Verwijderen
  3. Fijn dat jullie iets aan mijn tip hebben! Ik ben er zelf ook heel blij mee, kreeg altijd zo'n pijn in mijn vingers van die dingen vastdrukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit dus écht BRIL-JANT! Gisteren ontzettend zitten pielen met de oogjes! Nu snel eens op zoek naar deze tangetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Marloes, fijn dat het werkt! Ze hebben regelmatig bij Blokker die tangen in de aanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het kan ook met een trefboortje dan maak je het achterkantje iets wijder zodat het makkelijke doorglijdt, maar ik kijk uit naar die tangen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ga het zeker proberen, krijg het zelf niet voor elkaar. Gisteren uiteindelijk met een bloementangetje het gat op 4 plaatsen een heel klein beetje ingeknipt en dan gaat het ook vrij makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Sylvia, het lukt mij eigenlijk over het algemeen vrij makkelijk, maar soms heb je er bij zitten, die echt niet willen lukken. Dan hou ik je tip zeker in gedachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prima tip heb het juist geprobeerd bedankt om deze tip met ons te delen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het geprobeerd maar het steeltje knapt, wat doe ik fout

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frouwktje, soms heb ik dat ook hoor. Dan zet je waarschijnlijk teveel kracht of zit het pootje niet helemaal recht.

      Verwijderen
  11. ik heb toevallig het setje van blokker gekregen van mijn man....wist niet dat ik de oogjes ermee kon doen...wat een briljante tip

    BeantwoordenVerwijderen